Gdzie stosuje się wentylację mechaniczną?

tóre wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimaty

Gdzie stosuje się wentylację mechaniczną? wentylacja gdańsk

Ustawienia samochodowej klimatyzacji

Samochodowa klimatyzacja jest jedną z często montowanych klimatyzacji. Dzieje się tak dlatego że obecnie z samochodów korzysta bardzo wiele osób, które wybierają się przy ich wykorzystaniu w bardzo dalekie trasy nawet w czasie największych upałów. Wobec tego trudno wyobrazić sobie ich jazdę bez włączonej klimatyzacji. Jednak trzeba pamiętać, że tylko dobrze ustawiona klimatyzacja będzie w pełni sprawnie funkcjonowała. Wobec tego bardzo ważne jest, aby ustawieniem samochodowej klimatyzacji zajmowali się prawdziwi specjaliści. Będą oni dobrze wiedzieli, w jaki sposób ustawić klimatyzację po zapoznaniu się z oczekiwaniami swoich klientów. Zajmą się także wykonaniem różnego rodzaju działaniu serwisowych w zakresie poprawienia sprawności działania klimatyzacji samochodowej.


Co warto wiedzieć o klimatyzacji w domu?


Klimatyzacja w domu to nie tylko sposób na zapewnienie wewnątrz przyjemnego chłodu podczas upałów, ale również na oczyszczenie powietrza. Co warto wiedzieć przed zaplanowaniem takiej inwestycji? Przede wszystkim warto zdecydować się na urządzenia wysokiej klasy, które będą wydajne, a jednocześnie energooszczędne oraz bezawaryjne. Trzeba też dowiedzieć się w jakich miejscach powinny zostać umieszczone klimatyzatory, aby spełniały dobrze swoją funkcję. Oczywiście nie mniej istotne jest, aby całym zadaniem zajęli się fachowcy z odpowiednim doświadczeniem ? sprawdzona firma oferująca sprzedaż i montaż urządzeń do klimatyzacji zagwarantuje bezawaryjność i komfortowe użytkowanie.



Został on wyparty przez czynniki z

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://temperatura.gniezno.pl/